Spis treści
Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Posłowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Spis ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Fragmenty
[...] Ten niewielki objętościowo album stanie się z pewnością bibliofilskim rarytasem, a jego autor zyska
nowych czytelników. Czekam z niecierpliwością na kolejną książkę Tomasza Motyla, bo z pewnością
zachwyci i zadziwi nas jeszcze nie raz.[...]
[...] Przepiękne, ale też trafne opisy scen przenoszą nas do czasów uwiecznionych
w tych obrazach. Opowiada nam zawarte w nich historie zupełnie jak gajowy
z obrazu Juliana Fałata „Przy ognisku. Po polowaniu w Nieświeżu”. Autor
wykazuje się tu ogromną wiedzą historii łowiectwa, ale również malarstwa.
W opisach wykorzystuje również swoją znajomość anatomii zwierząt i ich
zachowań, robiąc to jednak w tak naturalny sposób, że jest to przystępne dla
zwykłego śmiertelnika. Widać, że umiłował ten temat w sposób szczególny
i że jest mu on bardzo bliski. Dociera również do niezwykle ważnych tekstów
źródłowych, jakimi są pamiętniki mistrzów pędzla – Juliana Fałata i Wojciecha
Kossaka.[...]