Wydawnictwo SGGW
PANEL KLIENTA
zaloguj się
znajdź
wyszukiwanie zaawansowane
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
pzejdź do koszyka
Aby korzystać ze schowka,
musisz się zalogować.
pzejdź do schowka
INDEKS TYTUŁÓW
Pokaż tytuły na literę  
 
INDEKS AUTORÓW
Pokaż autorów na literę  
 
katalog do druku do pobrania
Trendy i kierunki rozwoju agroturystyki w kontekście ekonomii doświadczeń

Trendy i kierunki rozwoju agroturystyki w kontekście ekonomii doświadczeń

aktualnie niedostępna
ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
cena: 25,00 zł
sprawdź koszty przesyłki
jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości...
...dodaj go do schowka
wydawnictwo: Wydawnictwo SGGW
rok wydania: 2022
wydanie: I
wersja elektroniczna
stron: 134
format: PDF
EAN: 9788382371031
ISBN: 978-83-8237-103-1
Jeszcze nie oceniano tej pozycji.
Twoja ocena:
Oceń pozycję:

 Pozycja sprzedawana tylko w wersji elektronicznej: link

Spis treści
 SPIS TREŚCI

WSTĘP …………………….……………………………………………………………………………….…… 5
1. EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU TURYSTYKI ……………………………….. 9
1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki ……………………….………..…………… 9
1.2. Turystyka zrównoważona ………………………………………………....………………. 13
1.3. Ekonomiczne i społeczne funkcje turystyki ………………………..……………….. 18
1.4. Czynniki stymulujące i destymulujące rozwój turystyki ……………………… 24
2. TURYSTYKA NA OBSZARACH WIEJSKICH ………………..…………………..………..………… 27
2.1. Obszary wiejskie – nowe kryteria delimitacji ………………………………………. 27
2.2. Definicja i cechy turystyki wiejskiej ………………………………………………...…. 31
2.3. Turystyka wiejska a zrównoważony rozwój ………………………….…………..… 35
2.4. Nowe trendy w rozwoju turystyki wiejskiej …………………………….…………. 39
3. AGROTURYSTYKA – KU NOWEJ WIZJI PRZYSZŁOŚCI ……………………...……..………….. 43
3.1. Geneza i kierunki rozwoju agroturystyki na s wiecie ………….………………… 43
3.2. Autentyczna agroturystyka ……………………………….………………………..….…... 46
3.3. Klasyfikacja gospodarstw agroturystycznych…………..…………………………... 48
3.4. Uwarunkowania rozwoju agroturystyki w Polsce ………...……………...……… 52
3.5. Stan i rozwój bazy agroturystycznej w Polsce …………….….…………………… 55
3.6. Tradycyjny model rozwoju agroturystyki ……………………………..………..…… 58
3.7. Nowy model rozwoju agroturystyki ……………………………………….…….…….. 60
4. AGROTURYSTYKA PRZEZ PRYZMAT EKONOMII DOŚWIADCZEŃ .………….......……...… 63
4.1. Ekonomia doświadczeń jako współczesny model gospodarczy …….…….. 63
4.2. Od produktu do doświadczenia turystycznego ……………………….………...... 68
4.3. Kreowanie doświadczeń turystycznych ………………………………………..…….. 70
4.4. Produkt agroturystyczny w ekonomii doświadczeń ………………………..…... 74
4.5. Projektowanie doświadczeń agroturystycznych ………………………………… 77
4
4.6. Wzbogacanie agroturystyki o doświadczenia …………………………………..… 80
4.6.1. Doświadczenia eskapistyczne …………………………….………………...….. 82
4.6.2. Doświadczenia estetyczne …………………………………...…………..……… 82
4.6.3. Doświadczenia edukacyjne ………………………………………………...…… 83
4.6.4. Doświadczenia rozrywkowe ……………………………..…………………….. 84
4.7. Innowacyjne podejście do świadczenia usług agroturystycznych –
przykłady dobrych praktyk …………………………………………………...…....….… 85
5. PREFERENCJE TURYSTÓW DOTYCZĄCE WYPOCZYNKU W GOSPODARSTWACH
AGROTURYSTYCZNYCH ……………………………………………………….……………………… 91
5.1. Tło badań ……………………………………………………..………………………………...… 91
5.2. Cel i metodyka badań ……………….………….…………………………..………….…...… 99
5.3. Charakterystyka respondentów …..………………………….…………….......……..… 99
5.4. Wyniki badań …………………………………………………………........….………………. 101
PODSUMOWANIE ……………………………………..……….……………………………….…….……. 119
BIBLIOGRAFIA ……………………………………………...…………………………..…………………... 121
SPIS TABEL ……………………….…………………………………………………………………………. 133
SPIS RYSUNKÓW …………………………………………………………………………………………… 133
Fragmenty
 
Podobne
Współczesna turystyka i rekreacja - nowe wyzwania i trendy
cena 35,00 zł
do koszyka
Model oceny akademickich repozytoriów instytucjonalnych w Polsce w kontekście otwartej nauki
cena 40,00 zł
do koszyka
Zbiór zadań z ekonomii z rozwiązaniami

Zbiór zadań z ekonomii z rozwiązaniamipropozycja

ISBN: 978-83-7583-318-8
,
stron: 172
,
oprawa miękka
cena 22,00 zł
Zbiór testów  z ekonomii z odpowiedziami

Zbiór testów z ekonomii z odpowiedziami

ISBN: 83-7244-505-2
,
oprawa miękka
cena 20,00 zł
Wybrane problemy rozwoju turystyki

Wybrane problemy rozwoju turystykipropozycja

ISBN: 978-83-7583-545-8
,
stron: 164
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
do koszyka
Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

ISBN: 978-83-8237-102-4
,
stron: 124
,
wersja elektroniczna
cena 25,00 zł
Grzyby domowe - warunki rozwoju, rozpoznawanie, zwalczanie

Grzyby domowe - warunki rozwoju, rozpoznawanie, zwalczanie

ISBN: 978-83-8237-131-4
,
stron: 166
,
oprawa miękka
cena 38,00 zł
Rynek usług spedycyjnych - uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwoju

Rynek usług spedycyjnych - uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwojupropozycja

ISBN: 978-83-7583-640-0
,
stron: 136
,
oprawa miękka
cena 20,00 zł
Problemy rozwoju turystyki edukacyjno-kulturowej w Polsce i na świecie. Tom XI
cena 40,00 zł
do koszyka
WYBRANE ASPEKTY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ZIELONYCH PRZESTRZENI MIEJSKICH

WYBRANE ASPEKTY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ZIELONYCH PRZESTRZENI MIEJSKICH

ISBN: 978-83-8237-093-5
,
stron: 190
,
oprawa miękka
cena 35,00 zł
do koszyka
Problemy rozwoju turystyki edukacyjno-kulturowej w Polsce i na świecie. Tom IX
cena 40,00 zł
do koszyka
NEWSLETTER
Aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach Wydawnictwa, wpisz się na listę:
>
WYDAWNICTWO
SZKOŁY GŁÓWNEJ GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO
W WARSZAWIE

ul. Nowoursynowska 161
02-787 Warszawa
(budynek nr 48 - Biblioteka Główna SGGW)

e-mail: wydawnictwo@sggw.edu.pl

więcej »
opracowanie: Prekursor