Wydawnictwo SGGW
PANEL KLIENTA
zaloguj się
znajdź
wyszukiwanie zaawansowane
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
pzejdź do koszyka
Aby korzystać ze schowka,
musisz się zalogować.
pzejdź do schowka
INDEKS TYTUŁÓW
Pokaż tytuły na literę  
 
INDEKS AUTORÓW
Pokaż autorów na literę  
 
katalog do druku do pobrania
Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

aktualnie niedostępna
ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
cena: 25,00 zł
sprawdź koszty przesyłki
jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości...
...dodaj go do schowka
wydawnictwo: Wydawnictwo SGGW
rok wydania: 2022
wersja elektroniczna
stron: 124
format: PDF
EAN: 9788382371024
ISBN: 978-83-8237-102-4
Ocena:
   (średnia 4,5; głosów: 2)
Twoja ocena:
Oceń pozycję:

 Pozycja sprzedawana tylko w wersji elektronicznej: link

Spis treści
Spis treści

Wstęp .................................................................................................................................................................................... 5
Rozdział I. Rynek wołowiny jako segment rynku rolno-żywnościowego ............................................... 9
1.1. Pojęcie rynku ...................................................................................................................................................... 9
1.2. Rynek w rozumieniu marketingowym ................................................................................................. 13
1.3. Rynek w koncepcjach ekonomii instytucjonalnej ............................................................................ 14
1.4. Specyficzne cechy rynku rolno-żywnościowego .............................................................................. 17
1.5. Określenie zakresu rynku: żywiec, mięso i przetwory .................................................................. 21
Rozdział II. Organizacja i funkcjonowanie rynku wołowiny w Polsce ................................................... 23
2.1. Stan dostosowania przetwórstwa mięsnego do systemu rynkowego .................................... 23
2.2. Przemysł mięsny w Polsce ........................................................................................................................ 26
2.3. Powiązania przedsiębiorstw z odbiorcami i dostawcami ............................................................ 27
2.4. Kanały marketingowe występujące na rynku mięsa i produktów mięsnych ....................... 31
2.4.1. Typy kanałów marketingowych występujących na rynku mięsa
i produktów mięsnych .................................................................................................................. 33
2.4.2. Ekonomiczne aspekty sprzedaży bezpośredniej ................................................................ 36
2.4.3. Ocena kanałów dystrybucji produktów mięsnych ............................................................ 37
2.5. Identyfikacja mięsa wołowego oraz jego produktów w łańcuchu dostaw ............................ 40
2.6. Wpływ długości kanałów marketingowych na kształtowanie się ceny końcowej
produktów mięsnych .................................................................................................................................... 41
Rozdział III. Produkcja i podaż wołowiny w Polsce ...................................................................................... 45
3.1. Produkcja żywca wołowego i cielęcego ............................................................................................... 45
3.2. Czynniki wpływające na wielkość podaży na rynku wołowiny w Polsce .............................. 49
3.3. Miejsce cen rolnych w polityce rolnej państwa ................................................................................ 50
3.4. Ceny żywca wołowego i cieląt .................................................................................................................. 52
3.5. Hodowla bydła ras mięsnych w Polsce ................................................................................................ 54
3.6. Stan wspólnej polityki rolnej na rynku wołowiny ........................................................................... 57
3.7. Ceny i podział korzyści na rynku wołowiny ...................................................................................... 64
3.7.1. Kształtowanie się relacji cen skupu żywca wołowego do cen środków
do produkcji rolnej ......................................................................................................................... 65
3.7.2. Najważniejsze wewnętrzne relacje cen na rynku wołowiny ......................................... 66
3.7.3. Udział producenta wołowiny w cenach detalicznych płaconych przez konsumenta
................................................................................................................................................................ 68
Rozdział IV. Wołowina jako produkt spożycia i element popytu na żywność ................................... 71
4.1. Konsumpcja mięsa – stan i prognozy .................................................................................................... 72
4.2. Spożycie mięsa w gospodarstwach domowych ................................................................................ 74
4.3. Ceny dóbr żywnościowych w opinii nabywców jako podstawa informacyjna ................... 76
4.4. Konkurencyjność jakościowa polskiej żywności ............................................................................. 78
4.5. Czynniki decydujące o jakości żywności ............................................................................................. 80
4.5.1. Kategorie jakości produktów spożywczych ......................................................................... 81
4.5.2. Specjalne znaki jakości w sektorze spożywczym ............................................................... 82
4.5.3. Postrzeganie jakości żywności polskiej i zagranicznej .................................................... 83
4.5.4. Jakość mięsa ....................................................................................................................................... 83
4.6. Czynniki wpływające na jakość mięsa wołowego ........................................................................... 84
4.7. Możliwości poprawy jakości mięsa wołowego ................................................................................. 85
4.8. Strategia bezpieczeństwa żywności w Polsce ................................................................................... 89
Rozdział V. Handel zagraniczny mięsem i żywcem wołowym .................................................................. 93
5.1. Ogólne uwarunkowania polskiego handlu zagranicznego żywnością .................................... 95
5.2. Uwarunkowania w eksporcie żywca i mięsa wołowego ............................................................... 99
5.2.1. Organizacja eksportu mięsa i żywca wołowego .............................................................. 101
5.2.2. Perspektywy rozwoju eksportu mięsa i żywca wołowego .......................................... 103
5.2.3. Ceny wołowiny w polskim eksporcie ................................................................................... 105
5.2.4. Ocena możliwości rozwoju eksportu mięsa z Polski, w tym do UE ......................... 107
Podsumowanie i wnioski ........................................................................................................................................ 111
Bibliografia ................................................................................................................................................................... 115
Spis rysunków ............................................................................................................................................................. 123
Spis tabel ........................................................................................................................................................................ 123
Fragmenty
 
Podobne
Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania towarowego rynku usług transportowych
cena 25,00 zł
Problemy rozwoju turystyki edukacyjno-kulturowej w Polsce i na świecie. Tom IX
cena 40,00 zł
do koszyka
Problemy rozwoju turystyki edukacyjno-kulturowej w Polsce i na świecie. Tom XI
cena 40,00 zł
do koszyka
Rynek usług spedycyjnych - uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwoju

Rynek usług spedycyjnych - uwarunkowania ekonomiczno-technologiczne rozwojupropozycja

ISBN: 978-83-7583-640-0
,
stron: 136
,
oprawa miękka
cena 20,00 zł
Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego

Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczegopropozycja

ISBN: 978-83-8237-034-8
,
stron: 126
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
do koszyka
Ochrona konsumenta na rynku żywności

Ochrona konsumenta na rynku żywnościpropozycja

ISBN: 978-83-7583-049-1
,
stron: 148
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
Podstawy analizy statystycznej w badaniach rynku

Podstawy analizy statystycznej w badaniach rynkupropozycja

ISBN: 978-83-7583-294-5
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
do koszyka
Wybrane problemy rozwoju turystyki

Wybrane problemy rozwoju turystykipropozycja

ISBN: 978-83-7583-545-8
,
stron: 164
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
do koszyka
Grzyby domowe - warunki rozwoju, rozpoznawanie, zwalczanie

Grzyby domowe - warunki rozwoju, rozpoznawanie, zwalczanie

ISBN: 978-83-8237-131-4
,
stron: 166
,
oprawa miękka
cena 38,00 zł
Handel detaliczny żywnością w Polsce

Handel detaliczny żywnością w Polsce

ISBN: 978-83-7583-251-8
,
stron: 196
,
oprawa miękka
cena 30,00 zł
do koszyka
WYBRANE ASPEKTY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ZIELONYCH PRZESTRZENI MIEJSKICH

WYBRANE ASPEKTY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ZIELONYCH PRZESTRZENI MIEJSKICH

ISBN: 978-83-8237-093-5
,
stron: 190
,
oprawa miękka
cena 35,00 zł
do koszyka
Trendy i kierunki rozwoju agroturystyki w kontekście ekonomii doświadczeń

Trendy i kierunki rozwoju agroturystyki w kontekście ekonomii doświadczeń

ISBN: 978-83-8237-103-1
,
stron: 134
,
wersja elektroniczna
cena 25,00 zł
Dzieje poznania chorób roślin w Polsce

Dzieje poznania chorób roślin w Polscepropozycja

ISBN: 978-83-7583-703-2
,
stron: 638
,
oprawa twarda
cena 60,00 zł
Prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania fundacji

Prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania fundacjipropozycja

ISBN: 978-83-7583-927-2
,
stron: 302
,
oprawa twarda
cena 50,00 zł
do koszyka
Tendencje rozwojowe popytu i podaży żywności w Polsce

Tendencje rozwojowe popytu i podaży żywności w Polsce

ISBN: 978-83-7583-491-8
,
stron: 186
,
oprawa miękka
cena 30,00 zł
do koszyka
NEWSLETTER
Aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach Wydawnictwa, wpisz się na listę:
>
WYDAWNICTWO
SZKOŁY GŁÓWNEJ GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO
W WARSZAWIE

ul. Nowoursynowska 161
02-787 Warszawa
(budynek nr 48 - Biblioteka Główna SGGW)

e-mail: wydawnictwo@sggw.edu.pl

więcej »
opracowanie: Prekursor