Wydawnictwo SGGW
PANEL KLIENTA
zaloguj się
znajdź
wyszukiwanie zaawansowane
Koszyk jest pusty, zapraszamy na zakupy w księgarni internetowej.
pzejdź do koszyka
Aby korzystać ze schowka,
musisz się zalogować.
pzejdź do schowka
INDEKS TYTUŁÓW
Pokaż tytuły na literę  
 
INDEKS AUTORÓW
Pokaż autorów na literę  
 
katalog do druku do pobrania
Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego
propozycja

Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego

do koszyka
cena: 25,00 zł
sprawdź koszty przesyłki
jeśli planujesz zakup tego produktu w przyszłości...
...dodaj go do schowka
wydawnictwo: Wydawnictwo SGGW
rok wydania: 2021
wydanie: I
oprawa miękka
stron: 126
format: B-5
EAN: 9788382370348
ISBN: 978-83-8237-034-8
Ocena:
   (średnia 4,6; głosów: 5)
Twoja ocena:
Oceń pozycję:

 

Spis treści
Wstęp ........................................................................................................................................ 5
1. Od danych do wiedzy ............................................................................................ 7
1.1. Dane, informacja, wiedza – czy to, to samo? ...................................... 7
1.2. Projektowanie procesu badawczego .................................................... 12
1.3. Źródła danych i metody ich zbierania .................................................. 18
1.4. Metody analizy danych wtórnych i pierwotnych – wybrane wzory i przykłady zastosowania ..................................... 23
1.5. Prezentowanie wyników badań .............................................................. 35
2. Popyt i czynniki go kształtujące ..................................................................... 45
Co to jest popyt? ......................................................................................................... 45
2.1. Cena jako czynnik wpływający na popyt (prawa, elastyczności, przykłady) .......................................................... 52
2.2. Badanie wpływu dochodu na popyt (prawa, elastyczności, przykłady) .......................................................... 58
2.3. Czynniki pozaekonomiczne wpływające na popyt ......................... 62
2.4. Zróżnicowanie popytu w gospodarstwach domowych ................ 63
3. Podaż w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym ................................ 71
3.1. Co to jest podaż? ............................................................................................ 71
3.2. Cenowa elastyczność podaży i jej determinanty ............................. 74
3.3. Pojemność rynku i wskaźnik zaspokojenia popytu ........................ 77
3.4. Badanie struktury sektora producentów ............................................ 82
3.5. Zróżnicowanie przestrzenne produkcji .............................................. 92
4. Ceny i metody ich ustalania .............................................................................. 101
4.1. Rodzaje cen na różnych szczeblach obrotu towarowego ............ 101
4.2. Kształtowanie się cen produktów rolnych ......................................... 103
4.3. Źródła informacji o cenach produktów rolno-spożywczych ...... 108
4.4. Badanie zmienności cen w czasie .......................................................... 111
4.5. Badanie relacji cen ....................................................................................... 117
Bibliografia ........................................................................................................................... 121
Fragmenty
 
Osoby zainteresowane tą pozycją kupowały również:
więcej
Podobne
Ochrona konsumenta na rynku żywności

Ochrona konsumenta na rynku żywnościpropozycja

ISBN: 978-83-7583-049-1
,
stron: 148
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

ISBN: 978-83-8237-102-4
,
stron: 124
,
wersja elektroniczna
cena 25,00 zł
Podstawy analizy statystycznej w badaniach rynku

Podstawy analizy statystycznej w badaniach rynkupropozycja

ISBN: 978-83-7583-294-5
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
do koszyka
Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania towarowego rynku usług transportowych
cena 25,00 zł
Wybrane zagadnienia z finansów

Wybrane zagadnienia z finansówpropozycja

ISBN: 83-7244-759-4
,
oprawa miękka
cena 45,00 zł
do koszyka
Wybrane zagadnienia ekologiczne

Wybrane zagadnienia ekologiczne

ISBN: 978-83-7583-207-5
,
oprawa miękka
cena 30,00 zł
Logistyka - Wybrane zagadnienia

Logistyka - Wybrane zagadnienia

ISBN: 978-83-7583-010-1
,
oprawa miękka
cena 35,00 zł
Opodatkowanie przedsiębiorstw - wybrane zagadnienia

Opodatkowanie przedsiębiorstw - wybrane zagadnieniapropozycja

ISBN: 978-83-7583-388-1
,
stron: 208
,
oprawa miękka
cena 30,00 zł
Wybrane zagadnienia z analizy żywności

Wybrane zagadnienia z analizy żywnościpropozycja

ISBN: 978-83-7583-163-4
,
stron: 252
,
oprawa miękka
cena 35,00 zł
do koszyka
Sprawozdawczość finansowa - wybrane zagadnienia

Sprawozdawczość finansowa - wybrane zagadnieniapropozycja

ISBN: 978-83-7583-865-7
,
stron: 202
,
oprawa miękka
cena 30,00 zł
do koszyka
Wybrane zagadnienia wytrzymałości materiałów

Wybrane zagadnienia wytrzymałości materiałówpropozycja

ISBN: 83-7244-606-7
,
stron: 156
,
oprawa miękka
cena 15,00 zł
Wybrane zagadnienia z mikrobiologii żywności

Wybrane zagadnienia z mikrobiologii żywności

ISBN: 978-83-7583-190-0
,
oprawa miękka
cena 25,00 zł
Wybrane zagadnienia z geometrii wykreślnej

Wybrane zagadnienia z geometrii wykreślnejpropozycja

ISBN: 83-7244-776-4
,
oprawa miękka
cena 14,00 zł
Biologia roślin ozdobnych. Wybrane zagadnienia

Biologia roślin ozdobnych. Wybrane zagadnienia

ISBN: 978-83-7583-656-1
,
stron: 268
,
oprawa miękka
cena 35,00 zł
Opakowania i pakowanie żywności. Wybrane zagadnienia

Opakowania i pakowanie żywności. Wybrane zagadnieniapropozycja

ISBN: 978-83-7583-659-2
,
stron: 212
,
oprawa miękka
cena 28,00 zł
do koszyka
NEWSLETTER
Aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach Wydawnictwa, wpisz się na listę:
>
WYDAWNICTWO
SZKOŁY GŁÓWNEJ GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO
W WARSZAWIE

ul. Nowoursynowska 161
02-787 Warszawa
(budynek nr 48 - Biblioteka Główna SGGW)

e-mail: wydawnictwo@sggw.edu.pl

więcej »
opracowanie: Prekursor